Daycare Little Einsteins Pietá 👩‍👧‍👦🏫

18 oktober 2019 - Pieta', Malta

Vandaag voor het eerst bij het kinderdagverblijf in Pietá geweest. Dit is ook van de organisatie Little Einsteins. 🏫

We werden gister geappt of we vrijdag naar Pietá wilde komen om hier te komen helpen. 2 andere studenten waren daar een week eerder al geweest en waren super enthousiast dus vandaag ben ik met Kim geweest. Ik was super benieuwd omdat ik veel verhalen had gehoord dat het heel anders zou zijn dan het kinderdagverblijf waar ik nu stage loop.

We kwamen om 9:00 aan. We werden super vriendelijk ontvangen ze gaven meteen een hand en kregen een rondleiding door het gebouw. Het was een mooi en schoon gebouw met 3 groepen en dat was het eerste wat me opviel. Het was niet super groot omdat er op deze locatie niet zo heel veel kinderen zitten maar het waren wel fijne ruimtes. Dit is ook te zien aan de foto’s die ik heb toegevoegd! 📸😄

Ik mocht vandaag op de groep van 1 tot 3 jaar staan met 1 andere leidster. Toen ik aankwam waren de kinderen nog aan het eten. Ook hier wordt in de ochtend warm gegeten zoals pasta, broccoli, aardappels en vissticks. Op deze groep zijn de kinderen al erg zelfstandig dat zie je doordat ze zelf een plekje kiezen, zelf een bord en bestek pakken en dan zelf gaan eten en na het eten ruimen ze alles zelf op. Na het eten moest ik alle kinderen gaan verschonen zodat die andere leidster de ruimte kon gaan poetsen. Toen ik dat gedaan had hebben we op de groep wat liedjes gezongen en gedanst. 💃🏼

Daarna zijn we heel de middag buiten geweest want het was super lekker weer. Het is een erg mooie en groot buiten terrein waar de kinderen kunnen schommelen, op de glijbaan kunnen en zich kunnen vermaken met de andere dingen die er liggen. 🤸‍♂️🧘🏽‍♂️🏃‍♀️

Aan het einde van de middag zijn we naar binnen gegaan om te eten. Na het eten heb ik de kinderen mee in bed gelegd en daarna zat mijn dag er al op want op vrijdag loop ik tot 13:00 stage.

Ik heb deze dag als ontzettend leuk en leerzaam ervaren. Het verbaasd me wel wat voor groot verschil er zit in dit kinderdagverblijf en waar ik normaal stage loop terwijl het de zelfde organisatie is... 👩‍👧‍👦

Aan het einde van de dag hebben ze ons meerdere keren erg bedankt voor onze hulp van vandaag. Dit heeft je een fijn gevoel want dan heb je echt wat betekend voor ze. Er werd zelfs gevraagd of we hier wilde blijven voortaan. Dit is erg graag wat ik wil alleen dit moet nog overlegd worden met de kinderopvang in Swater. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en of dit mogelijk is. ⁉️

Wordt vervolgd.... 💬💬