Alleen op de groep πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦

26 november 2019 - Pieta', Malta

Vanmorgen zijn we met alle kinderen en 2 leidsters opgestart in de keuken. Ik heb meteen alle kinderen verschoond en daarna werden de kinderen opgesplitst en verdeeld over 2 groepen. Ik sta altijd met een andere leidster op de groep bij wat oudere kinderen 1 tot 3 jaar. πŸ‘§πŸΌπŸ§’πŸΌ

Toen we alle kinderen bij elkaar hadden zijn we samen op de mat gaan zitten om wat liedjes te zingen. De kinderen mogen zelf liedjes kiezen die ze willen zingen dit doen we meestal een half uurtje. De andere leidster is halverwege weggegaan dus ik heb dit alleen afgemaakt.Β πŸŽ€πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦Β

Daarna is het vaak tijd voor verschillende dingen. De ene keer spelen we buiten, de andere keer spelen we binnen met wat blokken en wat boekjes en heel af en toe wordt er geknutseld voor het bijpassende thema. Ik heb vandaag eerst met de kinderen wat boekjes gelezen omdat het nog een beetje bewolkt was buiten maar daarna kwam de zon er door dus toen zijn we lekker naar buiten geweest. Buiten hebben we met de bal gespeeld en de kinderen hebben op de fietsjes gereden.Β πŸ€Έβ€β™‚οΈπŸ“–πŸŽ¨Β

Toen de kinderen nog buiten waren had ik de andere leidster geroepen omdat het tijd werd om de kinderen te verschonen en ik kon ze niet alleen buiten laten. De leidster kwam even buiten staan en ik heb alle kinderen een voor een verschoond en ook meteen de bedden klaargemaakt om later te kunnen gaan slapen. De leidster is daarna weer weg gegaan.Β πŸ‘§πŸΌπŸ§’πŸΌ

Toen ik klaar was ben ik met de kinderen naar de keuken gegaan om te eten. Sommige kinderen kunnen al zelf eten en andere hebben daar nog wat moeite mee dus die heb ik geholpen. Als alle kinderen klaar zijn met eten dan neem ik ze mee naar de klas om te gaan slapen. 🍌πŸ₯ͺ🍲

Sommige kinderen vallen zelf snel in slaap en bij sommige andere kinderen moet je even bij gaan zitten of ze in slaap wiegen. Ik was daar mee bezig en toen bijna alle kinderen sliepen kwam de andere leidster binnenlopen om ook even te komen helpen.Β πŸ’€πŸ’€

Toen alle kinderen sliepen mocht ik pauze gaan houden. Zodra de kinderen wakker worden is het mijn taak om ze nog een keer te verschonen en daarna wordt er vaak een filmpje opgezet. Dan is het alweer tijd om naar huis te gaan want mijn stage dag zit er dan op.Β πŸ“ΊπŸ‘

Vandaag was het een erg drukke dag. Ik heb vanaf vanmorgen de hele groep alleen gedraaid. Ik was met 7 kinderen dus dat was erg veel. Dit had ik zelf nog nooit meegemaakt want ik had ook geen idee waar de andere leidster was maar die heb ik de hele dag niet echt gezien.Β β‰οΈπŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦

Ik vind het knap van mezelf dat ik dit gedaan heb en je leert er erg veel van omdat je dan alles zelf moet doen en je moet jezelf ook houden aan het ritme van het kinderdagverblijf. Ik vond het alleen niet heel verantwoord dat ik hier alleen heb gestaan omdat ik eigenlijk een hulp ben en geen vaste medewerker. Ik gemerkt dat dit een groot verschil is met Nederland want daar zou dit nooit mogen.Β πŸ“‹πŸ’¬

Verder heb ik opzich wel een prima dag gehad want ik kijk er wel positief naar omdat ik er wel van geleerd hebt. Als dit maar niet te vaak gebeurt!Β βœ…πŸ‘Œ